TeamGym

TeamGym Keurusjumpan toiminnassa

TeamGym on telinevoimistelun tapainen joukkuelaji, jossa suoritetaan tanssillinen vapaaohjelma permantomatolla, vauhdikkaita volttisarjoja volttiradalla ja korkeita voltteja trampetilta.

TeamGym on aloitettu seurassamme vuonna 2019, silloin perustettiin ensimmäinen joukkue, Fuerte. Harjoittelua pari vuotta yhden joukkueen kanssa sai seuran innostumaan lajista, joten syksyllä 2021 päätettiin pistää toinen joukkue pystyyn, jonka nimeksi tuli Ferite. Lajin suosio jatkoi kasvua, joka mahdollisti vielä yhden joukkueen, Firelen. Syksyllä 2023 perustettiin uusi joukkue Fedele.

Kausi 23-24:

Ferite joukkue siirtyi 3.luokkaan syksyn alussa ja joukkueen kokoonpanoon tuli hieman muutoksia. Osa Fuerte/Fuertemix:in voimistelijoista lähti opiskelejujen perässä toiselle paikkakunnalle, joten voimistelijoita olisi ollut syksyllä vain 5. Jotta kisaaminen onnistuisi myös Fuerte/Fuertemix joukkueella päädyttiin ratkaisuun, että yhdistetään nämä kaksi joukkuetta, jotka voimistelevat yhdessä nimellä Ferite.Tällä hetkellä Ferite joukkueeseen kuuluu siis 10, 09-06 vuonna syntynyttä voimistelijaa, jotka kisaavat 3.luokassa. Feriten syksy on kulunut ahkeran harjoittelun ja uuden vapaaohjelman parissa. Syksyn ohjelmassa vielä leiri Vierumäellä sekä Kuortaneella ja kisoihin lähdetään keväällä 2024!

Firele joukkueen kokoonpanoon tullut syksyllä 5 uutta voimistelijaa eli joukkueessa voimistelee tällä hetkellä 14 voimistelijaa (010-014). Firele osallistuu 2-4 kisaan sekä liiton järjestämälle leirille Kuortaneella. Joukkue jatkaa ahkeraa harjoittelua ja tavoittelee 2.luokkaan nousua!

Fedele syksyllä 2023 perustettu joukkue, joka koostuu 14 voimistelijasta (013-015). Joukkue harjoittelee ahkerasti 2 kertaa viikossa ja keväällä 2024 osallistuu ensimmäistä kertaa kisoihin!

Täältä löydät laskun ja infoa.

Tulevalla kaudella TeamGym joukkueita valmentavat:

Vilma Vuorenmaa (valmentaja, kaikissa joukkueissa)

Tiiju Salo (valmentaja, kaikissa joukkueissa)

Jaakko Halonen (valmentaja, Ferite)

Eevi Lakiasuo (apuvalmentaja, Firele)

Ella Luoma-aho (apuvalmentaja, Firele)

Mila Borg (etävalmentaja)

Pinja Kataja-aho (seuran tuomari)